Velkommen Råvarer Produkter og priser Opskrifter Sund kost Godt at vide Links Sitemap
 Menu







Nyhedsbrev september 2018

 Udskriv/send siden

Det smukke efterår har sat ind

De mange farvenuancer begynder at melde sig og lyset forsvinder tidligere og tidligere. Vi er vilde med alle årstiderne, men efteråret er bare en særlig tid, som vi nyder.

September måned er en travl måned, fordi de fleste messer falder her. Vi er netop returneret fra årets Helsam Messe, hvor mange af vores dejlige kunder og forhandlere var forbi til en snak - og vi er vilde med det!

Med efteråret er det også tid til ND Akademiet, som ruller ud med kurser i København, Hørning og Aalborg. Der er fuldt booket på de to førstnævnte, mens der stadig er ledige pladser i Aalborg den 4. november kl. 9.00-16.00. Læs mere her

efteraarste


Produktnyt

Lysin

LysinAminosyrer er de byggesten, som kroppens proteiner er lavet af. Ud af de 20 aminosyrer, der findes i kroppens proteiner, betragtes ni af dem som essentielle. Det vil sige, at de ikke kan dannes af kroppen selv men skal tilføres gennem kost eller kosttilskud. Lysin er en af disse ni essentielle aminosyrer - og nu er det en del af vores sortiment.

Lysin er produceret i vegetabilske HPMC-kapsler
Varenr. 22627

 

Flere nyheder på vej

Hos Natur-Drogeriet er vi konstant i gang med at udvikle et eller flere produkter. Derfor præsenterer vi løbende nye eller optimerede produkter både her i nyhedsbrevet, på vores hjemmeside eller vores sociale medier.


Fokus på søvn

I løbet af i år har vi flere gange haft fokus på søvn og vigtigheden af den. Det havde vi også på Helsam Messen. Søvn er nemlig ikke bare noget, der skal overstås - faktisk sker der forunderlige ting både ud- og indvendigt i kroppen, som er nødvendigt for vores ve og vel.

En god, dyb søvn står ikke kun for at være udhvilet, men også for vores generelle døgnrytme, vores overskud og vitalitet, humør, aldringsprocesser og afgiftning af hjernen.

Vi har samlet en række gode råd til kvalitetssøvn her

Sovnprodukter_Rolin_at_Baldriandraber_BaldrianhumleEr man en af dem, der bøvler med søvnen - enten i indslumringsfasen eller under søvnen, som måske bliver afbrudt - er der hjælp at hente.

I indslumringsfasen skal vi slappe af og falde hen, men det er også her, mange lider af tankemylder og uro. Baldrian er en god urt til at finde ro, og vi anbefaler følgende tre produkter:

Sovnprodukter_Tryptofan_Trypton_atSåfremt problemerne er afbrudt eller let nattesøvn, kan Tryptofan være en hjælp. Det er en aminosyre, som er forløber for lykkehormonet serotonin, og derfor kan den rene udgave være ideel at indtage i løbet af dagtimerne. Derudover er tryptofan også forløber for søvnhormonet melatonin.

Kombineret med de rette elementer som beroligende og søvnfremmende urter som baldrian samt B-vitaminer og magnesium kan tryptofan være god til natten. De rette komponenter sikrer nemlig, at omdannelsen fra tryptofan til melatonin finder sted.

Vi har kombineret ingredienserne, så de er klar til brug - og vi ved, det virker. TryptoN*AT har vundet en fornem pris, men det allerbedste er den konstante positive tilbagemelding fra forbrugerne.


Produktinformation

Instant Matcha Kale

matcha_kale_25x2g_breveVores økologiske, frysetørrede grønkål er en nem måde at snige sundhed ind i vores daglige kost. Det er fint pulveriserede grønkålsblade, så du får det hele med. Et koncept, der passer perfekt til vores idé om at bevare kompleksiteten.

Instant Matcha Kale kommer i små doseringsvenlige pakker med 2 gram økologisk frysetørret grønkål i hver, hvilket svarer til 15 gram frisk grønkål. Du kan bruge pulveret i en velsmagende og vanedannende te, i smoothies, i bagværk eller som drys på maden – kun fantasien sætter grænser.

Kål og særligt grønkål er noget af det sundeste, man kan sætte tænderne i, så det giver da kun mening at bevare det hele. De sprøde blade er sprængfyldte med næringsrige stoffer, og de smager himmelsk. Vi tror på, at synergien mellem de forskellige indholdsstoffer fremmer virkning og resultat.

Danmark er kålens land, så der er ingen undskyldning for ikke at spise kål. Er du ikke den store kålelsker, så er der hjælp at hente. Tjek Kålkællingernes kogebog, som er skabt af Emilia Fiona Weir og Camilla Van Norde. Der er netop også udkommet en ny bog fra Lisbeth Tordendahl: Kål og kærlighed.

Chiafrø

chiafroeFor få år siden var chiafrø meget hypede og alle spiste de små frø med stort velbehag. Men kan vi huske hvorfor de vakte så stor interesse og hvorfor de er fantastiske at indtage?

Vi kan starte med at sætte fokus på det høje indhold af protein og omega-3-fedtsyrer. Chiafrøene er en kilde til omega-3-fedtsyrer, som kroppen har brug for, og som i den gode form fås i olier fra fisk. Ligesom hørfrø, valnødder og grønkål indeholder chiafrø omega 3-fedtsyren alfalinolenfedtsyre (ALA). Det kan vores stofskifte omdanne til de gode fedtsyrer EPA og DHA, som vi får fra fiskene. Indholdet af alfalinolinsyre i chiafrø ligger på cirka 20 gram pr. 100 gram. Det er et meget højt indhold i forhold til andre frø, nødder og planter.

Og så er de skønne som knas i bagværk både ovenpå og inden i. Man kan også bruge dem som morgengrød hvor skallens slimstoffer gør maven i godt humør.


Vil du modtage vores nyhedsbrev på mail?

Tilmeld dig her